ההבדל בין קופירייטינג לכתיבה שיווקית

ההבדל בין קופירייטינג לכתיבה שיווקית


כל כך הרבה סוגים של תוכן, אז מה לבחור?
שמעתי משהו על קופי (COPY) שעוזר למכור, קופירייטינג או כתיבה שיווקית – משהו בסגנון הזה,
ומה לעזאזל ההבדל בין קופירייטינג לכתיבה שיווקית?
איך זה בדיוק מתקשר לקידום אתרים בגוגל?

קופירייטינג:

פועל כמו שוט קפה אספרסו ‘מר, קצר ואכזרי’..
(ותודה לאיתן כרמי קופירייטר הברנש)
סלוגנים מחודדים שמעבירים את המסר בצורה מדוייקת.
בכלל, כל הכתיבה מתועלת לזקק את הרעיון ל’זיקוק’ המסר, לסיסמא, למשהו מתומצת, שנון, אפשרי פאנצ’ טוב, זה בעצם כל הקופי טוב.

כתיבה שיווקית:

מספרת את סיפור המוצר / שרות בצורה משכנעת, מיועדת להגיע להזדהות ומכירה אך בצורה שונה, מוגשת אחרת – מינונים אחרים, זווית שונה.
זה כמו “בישול גורמה” (ותודה לעידית נעמן ביה”ס לשיווק באמצעות תוכן), כתיבה שמעוררת הזדהות בשפה אישית – רגשית,
כתיבה שמדברת אל הלקוח – בגובה העיניים, נותנת ערך מקצועי בשפה של הלקוח, כתיבה שבאה אל הלקוח ולא מחכה שהלקוח יבוא אליה.

מבולבלים?

אין סיבה. הדרך האופטימלית בכתיבת תוכן מעורר לפעולה (להפעלת רפלקס הקנייה) היא לשלב את הדרכים כדי להגיע לאפקטיביות.
כתיבה באינטרנט מיועדת לעורר את הגולש, למשוך אותו אליך במסר קצר ולענין, או לעורר הזדהות דרך כתיבה אישית – רגשית,
לעורר סקרנות והתעניינות, כשבסופו של דבר המטרה היא להביא את הגולש לעשות מעשה קנייה/ הזמנה/ השארת פרטים.

כך או אחרת, גם הקופירייטינג וגם הכתיבה השיווקית נועדו לסקרן, למשוך גולשים להישאר באתר ולסגור קנייה.
ועכשיו לעיקר: אם רוצים שגוגל ימקם אותך גבוה בתוצאות החיפוש ולמשוך גולשים לאתר שלך,
צריך לכתוב תוכן איכותי עשיר ומעניין שישאיר גולשים באתר,היום גוגל מודד כמה זמן גולשים מבלים באתר שלך וגם לפי זה גוגל נותן ניקוד לאתר, משהו כמו רייטינג דיגיטלי.
בינינו, הדרך לליבו של גוגל עוברת דרך הגולשים שלך, אז כדאי שהאתר שלך יהיה רלבנטי ומענין, מלוטש וחד כדי שישארו כמה שיותר זמן.

אז איזה קופי COPY נחוץ לך למשוך גולשים לאתר שלך?

רוצה תוכן קילרי? דברו איתי, שווה לך לשלם למקצוענית

רוצה שאתאים לאתר שלך קידום ותוכן בתפירה אישית?